
Freud’un teorisinden yola çıkarak, günümüzde reklam dünyasında ve tasarımda cinselliğin yoğun olarak kullanılmasının nedenini bulabiliriz. Freud’dan yola çıkılarak, cinselliğin yoğun olarak birçok marka tarafından kullanılması, algıda seçiciliğe ve algının tek bir yerde toplanmasına neden olmaktadır. Bu da günümüzde tasarımcıların, markaların iletişimi ve pazarlamayı destekleyecek vazgeçilmez hilelerinden biri olmuştur. Geçmişten günümüze, kadın ve erkek figürlerinin mahrem dünyasının sergilendiği reklamlar ve tasarımlar oldukça revaçtadır.
1830’larda fotoğrafın keşfiyle önceden sır olanlar artık gün yüzüne çıkmaya başladı. 19.yüzyılda pornografi ve çıplaklığın yaratıcı gücü dünya üzerinde keşfedildi ve moda dünyasındaki bu güç hızla yayıldı. Erotik fotoğraf ilk kez 1850 yılında Charles Worth tarafından kullanılmaya başlandı. İlk erotik moda fotorafçıları – bu gücün istesin ya da istemesin – hedef kitlenin dikkatini tamamen yakaladığını keşfetti. 1963 yılında Pirelli takvimi, 12 fotoğraflık kışkıtıcı takvimini yayınlayarak bir fenomenin başlangıcı haline geldi. 1989 yılında kurulan L.A American Apparel markası, üç çocuk annesi satış asistanlarından birini, yatağında moda adına çıplak bir şekilde fotoraflayarak bu akımın öncü markalarından biri oldu.
Bu tarihten sonra arzular, tutkular ve erotizm modanın vazgeçilmez parçası haline geldi. Düşünüldüğünün aksine, giyim endüstürisi yerine otomativeden yiyeceğe, her endüstüride erotizm bir pazarlama unsuru olarak yer almaya başladı.
2007 yılında Tom Ford, kadın bedeninin parçalarını sansasyonel bir şekilde kullanarak moda sektöründe yeni bir çığır açtı. Daha sonra Tom Ford kendi bedenini de kullanarak marka imajını tasarımcısıyla özdeşleştirdi ve bu da birçok markaya nazaran, moda evinden çok, tasarımcısını öne çıkaran ilk adımlardan biri haline geldi. Yves Saint Lauren ve Gucci için de yapmış olduğu sansasyonel kampayalar moda dünyasında büyük ses getirdi. Özellikle Gucci için yapmış olduğu kampayada kadın vücuna kazman G harfiyle cinsel bir gönderme aracılığıyla markanın verdiği hazzı vurgulamıştı. Dölce Gabbane, Diesel, Prada ve Sisley gibi markalar da bu akımı takip etmişlerdir.
Tasarım dünyasının vazgeçilmez yönü Erotizim
çıplaklığın yaratıcı gücü, erotik moda, erotik moda fotorafçıları, erotizim, Freud, kadın ve erkek figürleri, tasarım dünyası, tasarım ve erotizim, tasarim ve erotizim nedir, tasarımda cinsellik, tasarımda erotizm, tasarımdaki erotizim nedir, Tom Ford, Yves Saint Lauren ve Gucci
çıplaklığın yaratıcı gücü, erotik moda, erotik moda fotorafçıları, erotizim, Freud, kadın ve erkek figürleri, tasarım dünyası, tasarım ve erotizim, tasarim ve erotizim nedir, tasarımda cinsellik, tasarımda erotizm, tasarımdaki erotizim nedir, Tom Ford, Yves Saint Lauren ve Gucci
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder